Вітаю Вас, Гість
Головна » 2016 » Лютий » 16 » 100 днів - підсумки, 100 днів - перспектива
08:58
100 днів - підсумки, 100 днів - перспектива
Малий і середній бізнес сьогодні – це соціально-економічний фундамент, без якого не може стало розвиватися будь-яка інноваційно-орієнтована, а особливо європейська держава. Малий бізнес багато в чому визначає темпи економічного зростання, структуру і якість внутрішнього валового продукту. Основна його функція, яка є надзвичайно важливою, – соціальна, тобто створення робочих місць, професійне навчання.  Одне з головних завдань – формування стійкого прошарку середнього класу у вигляді власників бізнесу та головних менеджерів. Це фактично формування інтелектуальної еліти нації, що створює основу для формування фінансової еліти. В цьому як ніхто має бути зацікавлена держава та її основні структури: Верховна Рада, Президент України, Кабінету Міністрів, органи виконавчої влади та місцевого самоврядування. Це – в теорії. А що ж – на практиці? Про це говорили підприємці міста Суми, підбиваючи підсумки співпраці з владою за 100 днів на основі підписаного меморандуму напередодні місцевих виборів 2015 року.

Розвиток бізнесу – не пріоритет влади?

На думку учасників Львівського дискусійно-експертного клубу «Наш час», роль малого бізнесу різко зросла у 80-х роках минулого століття. За даними ООН, загалом на малих і середніх підприємствах задіяно 50 % трудового населення й виробляється від 30 до 60 % національного продукту.  В цивілізованих країнах завдання малого бізнесу – створення робочих місць, а великого – формування ВВП. А звідси вже й наповнення бюджету і Пенсійного фонду. Ось дорожня карта для уряду України у всіх його починаннях і податкових новаціях.

Отже, ніби зацікавленими мають бути всі: від дрібного чиновника до  депутатів Верховної Ради. Та вся справа в тому, що люди, приходячи до влади, стають бізнесменами від влади, створюючи різні перепони для підприємців із метою власного збагачення. Таким чином, чиновник штучно стримує обіг і перерозподіл матеріальних ресурсів, що, своєю чергою, мало б бути основою реального зростання економіки. Це і є основні причини занепаду малого і середнього бізнесу, –  вбачають сумські підприємці.  

«Без бізнесу – не буде міста. Лише розвиток ділової ініціативи допоможе у виході з економічної кризи. Тому бізнес-спільнота як найбільш активна частина суспільства бере ініціативу у свої руки та має намір спонукати владу до співробітництва з бізнесом, – зазначила організатор зібрання, керівник Сумської обласної громадської організації «Спілка підприємців, орендарів та власників Сумської області» Світлана Іченська.

Відтак і виходить, що підприємцям важко досягти конструктивного діалогу з владою. «За ці сто днів ми встигли побувати на майдані, захистити спрощену систему оподаткування, яку намагались знищити через внесення змін до Податкового кодексу. На жаль, представники керівництва міста проігнорували запрошення до участі у заході. Це яскраво свідчить про те, що розвиток бізнесу не є одним з головних пріоритетів розвитку міста», – наголосила Світлана Іченська.

М-тест для авторів регуляцій

Головна мета, для досягнення якої мають докласти зусиль підприємці міста, – збереження спрощеної системи оподаткування. Саме завдяки цій системі малий і середній бізнес функціонує. І потребує не відміни нормально діючих механізмів, а продуманих реформ, особливо на регіональному рівні. Постановою Кабінету Міністрів від 16 грудня 2015 року запроваджено М-тест – вирахування навантажень на малий бізнес. З 15 березня 2016 року чиновники будуть зобов’язані порахувати витрати бізнесу на виконання рішень і впровадити компенсаційні заходи на ці потреби.

За даними Державної служби з питань регуляторної політики, такий аналіз – М-тест запровадять, щоб практика розрахунків вартості державних регуляцій стала не вибірковою, а загальною. Вимірюючи вплив регуляторного акта, намагаючись прогнозувати цей вплив, чиновник має спілкуватися з асоціаціями, об’єднаннями підприємців. Важливо вести такий діалог ще «на березі», а не виправляти вже ухвалені новації. Застосовуючи таку методику, бізнес зможе своєчасно надати інформацію, а чиновник – оцінити обсяг проблеми і не допустити обурення підприємницького середовища, погіршення умов ведення бізнесу. Роль бізнес-асоціацій у такому разі значно зростає. Вони можуть професійно впливати на процес ухвалення рішення під час його підготовки, не тільки емоційно і за допомогою скарг, а використовуючи реальні цифри.

Наші чиновники будуть зобов'язані порахувати витрати бізнесу на виконання їхніх рішень і довести необхідність нового регулювання. Це дисциплінуватиме розробників регуляторних актів, спонукатиме їх думати про те, як виконуватиметься їхня регуляція, скільки це коштуватиме бізнесменам. Вони повинні будуть подумати про пом'якшувальні, компенсаторні заходи, і якщо побачать, що певна регуляція дорога, – шукати інших шляхів регуляції з мінімальними витратами.

М-тест набирає чинності через два місяці після оприлюднення постанови. За цей час чиновникам потрібно навчитися робити всі необхідні розрахунки, але чи встигнуть вони опанувати за цей час нововведення – велике запитання,  – акцентують учасники обговорення.

Що змінять наступні 100 днів?

Одні з основних проблем сучасної економіки – дефіцит торгового балансу (тобто імпорт переважає експорт) та «тіньова» економіка. Задля сприяння розвитку експертно-імпортного потенціалу Сумська та Івано-Франківська область будуть поєднувати зусилля. Крім того, як повідомив президент Сумської торгово-промислової палати Костянтин Макаренко, за підтримки посольства Словацької Республіки в Україні, а також регіональної торгово-промислової палати міста Банська Бистриця організовується бізнес-місія до Словаччини для обміну досвідом.

На наступні 100 днів роботи влади, представники підприємницького середовища міста сформували основні 10 вимог, які оприлюднила організатор зібрання Світлана Іченська. Серед них: виділення не менш як 1% державного бюджету на розвиток малого та середнього бізнесу, спрощення процедури отримання документів дозвільного характеру, розробка прозорої процедури отримання дозволів та ліцензій, проведення кадрового та адміністративного аудиту діяльності служб, створення електронного ресурсу для всебічного інформування про тендери, умови тендерів тощо. Необхідно також провести галузевий аудит потрібних для бізнесу професій та зробити замовлення для навчальних закладів міста; створити центр підготовки кадрів для бізнесу. Владні структури міста мають посилити контроль за незаконним веденням підприємницької діяльності у сфері торгівлі, реклами, надання послуг.

Одна з основних вимог – розробка концепції туристичної привабливості міста Суми. Адже туристичний бізнес міста практично на нульовому рівні, хоча перспективи у міста у туристичній галузі хороші,  – наголосив Президент Сумської торгово-промислової палати Костянтин Макаренко, запропонувавши задля підвищення привабливості регіону провести у виставковому центрі «Іллінський» виставку здобутків туристичної галузі області, зокрема у сфері «зеленого туризму».

Наостанок сумські підприємці висловили сподівання на досягнення  конструктивної співпраці між бізнесом і владою у наступні 100 днів: «Сумська торгово-промислова палата має намір стати майданчиком для діалогу між бізнесом і владою, сприяти здійсненню експортних операцій, налагодженню ділових контактів з Європейським Союзом», – наголосив пан Макаренко.

Людмила ГЕРМАН

 
Категорія: Аналітика | Переглядів: 132 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: