Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Листопад » 26 » Як протистояти пропаганді та цензурі в умовах гібридної війни, навчали на тренінгу в Сумах
07:20
Як протистояти пропаганді та цензурі в умовах гібридної війни, навчали на тренінгу в Сумах
«Навчальний курс із покращення стандартів роботи прикордонних   локальних інтернет-медіа Житомирської, Волинської та Сумської областей» розпочався з Сум. Саме тут відбувся перший тренінг за таким проектом Асоціації професійних журналістів та рекламістів Житомирщини, що реалізується спільно з Сумським та Волинським прес-клубами. До участі були запрошені журналісти  інтернет-медіа та блогери відповідно Сумської, Житомирської та Волинської областей.

Тренінг мав на меті розглянути питання, як протистояти пропаганді та цензурі в умовах гібридної війни та як працювати з іноземними в тому числі російськими джерелами інформації й створювати новини для іноземних аудиторій.

Як виявилося, більшості присутніх раніше не доводилося стикатися з проблемами при роботі з іноземними джерелами, але фейкові та замовні новини зустрічалися багатьом.

Отож, одним із завдань, що виконувала тренер Людмила Гуменюк, виконавчий директор «Центру медіареформ», було навчити, як запобігати подібним ситуаціям і в майбутньому. Адже мас-медіа  може натуралізувати імідж та видавати сконструйовану реальність за справжню. Для прикладу було продемонстровано анонс американського фільму про підлітків, який висвітлює лише негативні сторони їх життя. Хоча сама стрічка покликана власне боротися з негативними проявами у підлітковому середовищі. Тобто медіа часто замісто презентувати реальність роблять її репрезентацію. А це неминуче приводить до маніпуляції аудиторії, створення негативних стереотипів. Взагалі щодо сприйняття інформації була наведена цитата Річарда Діра: « Як нас бачать, визначає те, як до нас ставляться. Те, як ми ставимося до інших ґрунтується на тому, як ми їх бачимо, залежить від репрезентації».

Одним із важливих навичок журналіста, що сприятиме успішній роботі з джерелами та подальшому створенню новин, є критичне мислення. Воно полягає в умінні враховувати кожну думку (навіть коли журналіст не погоджується з нею) шляхом ознайомлення з усіма точками зору.

Останнім етапом тренінгу стала тема, присвячена фейкам у повідомленнях. Учасникам були представлені методи їх розпізнання та перевірки джерел. Одним із помічників у цьому є сайт StopFake, що дає змогу розпізнавати джерело, з якого взяте фото чи відео.

Цей треніг не єдиний у рамках указаного проекту. Наступний відбудеться 1 грудня у місті Луцьк і буде присвячений темі «Особливості створення контенту для інтернет-медіа. Мережева етика», яку розкриє разом із учасниками тренер Отар Довженко. Третій проходитиме в Житомирі та стосуватиметься журналістських стандартів у інтернет-медіа та професійних етичих кодексів у журналістиці як інструменту саморегуляції.

Проект реалізується за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Ірина КОПЛИК

Фото з тренінгу можна знайти за посиланням https://www.facebook.com/%D0%A1%D1%83%D0%BC%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81-%D0%BA%D0%BB%D1%83%D0%B1-121757291256838/

 
Категорія: Новини | Переглядів: 135 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: