Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Грудень » 13 » Що слід знати про нові правила виклику «швидкої» допомоги
18:35
Що слід знати про нові правила виклику «швидкої» допомоги
Закон України «Про екстрену медичну допомогу» активно впроваджується на всій території нашої держави. Не стала винятком і Сумщина, що зумовило чітке розмежування на екстрену та невідкладну медичну допомогу, а також зміну правил виклику бригади.

10 грудня на конференції у Сумському прес-клубі розповіли, як діє в області Закон України «Про екстрену медичну допомогу», що розділив медичну допомогу на екстрену та невідкладну (швидку) та змінив принципи організації всієї служби.

На заході були присутні й ділилися своїми думками Анатолій Александренко – обласний фахівець із медицини невідкладних станів, директор комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф»; Ольга Калініченко – заступник директора Центру з оперативної роботи, медицини катастроф та цивільного захисту населення – керівник служби медицини катастроф; Галина Білоус – головний лікар Сумської станції екстреної (медичної) допомоги; Оксана Сергеєва – заступник директора з організаційно-методичної роботи; Лідія Бордюк – начальник відділу правового забезпечення.

Служба швидкої допомоги в області існує з 1943 року. Проте останні роки стали переломними у реформуванні системи екстреної медичної допомоги завдяки реалізації на Сумщині Закону України від 5 серпня 2012 року «Про екстрену медичну допомогу», – розповів обласний фахівець із медицини невідкладних станів, директор комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Анатолій Александренко. З 1 лютого 2015 року до складу Центру входять: 5 станцій, 13 підстанцій, 39 пунктів постійного базування бригад швидкої медичної допомоги на базі сільських закладів охорони здоров’я та 2 пункти тимчасового базування бригад екстреної медичної допомоги в Сумах.

Сумська область бере участь в проекті «Вчасна допомога». Це передбачає дотримання службою принципу екстериторіальності – приїзд на виклик тієї бригади, що є найближчою до хворого, не зважаючи на те, до якої станції вона належить.

Головний лікар Сумської станції екстреної медичної допомоги Галина Білоус нагадала про критерії розподілу звернень, що залежать від стану пацієнта та правила виклику швидкої допомоги. На виклики, які належать до категорії екстрених, бригада повинна прибути за 10 хвилин у містах, а в селах – за 20 хвилин із моменту надходження звернення.

Звернення, що належать до категорії неекстрених, диспетчер направляє до відповідного закладу охорони здоров’я первинної медико-санітарної допомоги або скеровує бригаду швидкої, що не виконує екстрені виклики.

Виклики приймаються за єдиним номером екстреної медичної допомоги – 103.

«Звернення громадян приймають диспетчери, що заповнюють картку виклику, до якої вписують необхідні відомості про пацієнта. Набравши номер, обов’язково називаємо причину виклику, прізвище, ім’я, по батькові, стать, роки, район, населений пункт, вулицю, будинок, домофон, кодовий замок. Залишаємо контактний номер телефону. Якщо це вуличний виклик, то чекаємо бригаду, не покидаючи хворого», – наголосила на правилах виклику екстреної допомоги Галина Білоус.

Заступник директора Центру з оперативної роботи, медицини катастроф та цивільного захисту населення – керівник служби медицини катастроф Ольга Калініченко розповіла про специфіку роботи одного з підрозділів Центру – відділу виїзної консультативної допомоги. «Існує виїзна консультативна допомога. Цей відділ створено для консультації в лікувальних закладах по всій області, бо не завжди в лікарні є фахові спеціалісти. Диспетчер приймає заявку від керівництва певної ЦРЛ чи міської лікарні, і ми направляємо туди фахівця», – зазначила Ольга Калініченко.

Не забуваймо, що хибні виклики швидкої допомоги не лише наносять збитки державному бюджету, а й можуть забрати чиєсь життя.

Руслана ЗАЄЦЬ

 
Категорія: Новини | Переглядів: 166 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: