Вітаю Вас, Гість
Головна » 2013 » Листопад » 29 » Чи потрібна етика журналісту і чи фахово продавати бракований продукт?
19:28
Чи потрібна етика журналісту і чи фахово продавати бракований продукт?
«Професійна етика журналіста: хто має відстежувати її порушення та яка реакція на них може бути ефективною?» Засідання за «круглим столом» під такою назвою відбулося у Сумському обласному прес-клубі.

Приводом до нього стали реалії сучасної журналістики, що відобразилися зокрема у моніторингу регіональних ЗМІ, що майже два роки відбувається за проектом «Моніторинг публікацій у регіональних друкованих ЗМІ для оцінки дотримання стандартів журналістики». Ознайомлення з підсумками досліджень навряд чи може втішити когось із місцевих журналістів, адже вони засвідчують: на фоні інших регіонів, що входять до проекту – Донецької, Вінницької, Львівської областей та АР Крим – Сумщина виглядає «передовою» щодо розміщення «джинси» та відстаючою щодо дотримання стандартів якості публікацій у друкованих та Інтернет-ЗМІ.

Координатор проекту медіа-експерт Світлана ЄРЕМЕНКО, провівши презентацію результатів моніторингу, зазначила, що над ним працюють 19 експертів. Вони роблять перехресне дослідження: у власному та дружньому регіонах. Відтак не можна нарікати на упередженість і необ’єктивність: у підсумку проект пропонує середню експертну оцінку.

Що потрібно, аби нинішня ситуація поліпшилася? Редактор газети «Ярмарок» Володимир ПЕТРЕНКО, учасник останнього зібрання підписантів етичного кодексу журналістів, вважає, що погіршує ситуацію поділ на комунальні/державні та приватні ЗМІ, що відпочатку ставить у нерівні умови медійників. Журналіст газети «Ваш шанс» Дмитро ВІДОВІЧ схильний до того, що у нинішній економічній ситуації виданням просто не обійтися без «джинси» – не вижити без такого економічного підгодовування. А головний редактор обласного радіо Олександр КУГУК переконаний, що не маркуючи належним чином свої матеріали, журналісти вводять у оману споживача медіа-продукції.

«Ми не робимо межі між рекламою, пропагандою, піаром та журналістикою, – говорить сумський медіа-експерт, кандидат філологічних наук Алла ЯРОВА. – І не слід вважати, що це не впливає на формування суспільної думки. Адже читач перестає розрізняти, що йому пропонують насправді, й тоді за журналістику приймають те, що по суті журналістикою не є».

Зрозуміло, що така ситуація підриває і престиж професії. Тож недарма пролунала думка: регулювати цей процес мають журналістська та громадська спільноти на місцях. Бо поки до загалу не доноситься адекватна позиція, не відбувається роз᾽яснення реального стану речей, чи варто сподіватися на формування повноцінної громадянської свідомості? І поки ЗМІ не дорікають публічно у їх непрофесійності, не слід чекати, що власники та видавці стануть на бік сучасних журналістських стандартів. Адже – що й казати! – розуміння медіа-бізнесу в Україні – на рівні молодшої ясельної групи.

Утім, не всім виявилася цікавою така дискусія. Адже принципово оцінювати себе – значно важче, аніж просторікувати, скажімо, про швидке зникнення газет через наступ Інтернету або ж пропонувати працювати взагалі без стандартів, мовляв, читач колись розбереться!..

Між тим, уже нині, а не колись чутне дихання наступних виборів, тиск на журналістів зростатиме, а це створюватиме ймовірність ще більш спотвореного відображення реальності у наших медіа. Графіки моніторингу яскраво засвідчили, як зросла крива дезинформації у ЗМІ напередодні минулих виборів.

Отож, слід створювати експертне середовище, яке називатиме речі в професії своїми іменами й буде готове повідомляти про це загалу. До такого схильні учасники обговорення Володимир ПОШВА, Анна ШЕВЧЕНКО, Володимир САДІВНИЧИЙ, Марина ОСЮХІНА… У будь-якому разі не може вважатися нормальною засвідчена соціологією ситуація, коли лише третина журналістів мають уявлення про свій професійний кодекс.
Категорія: Новини | Переглядів: 453 | | Теги: Володимир Садівничий, Володимир Пошва, Олександр Кугук, УОЦР, Світлана Єременко, Дмитро Відовіч, Марина Осюхіна, Володимир Петренко, Алла Ярова | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: