Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Червень » 9 » «Тролейбуси для Сум. Міф чи дійсність?» У обласному прес-клубі вкотре обговорили болючу тему міського електротранспорту
07:43
«Тролейбуси для Сум. Міф чи дійсність?» У обласному прес-клубі вкотре обговорили болючу тему міського електротранспорту
Питання закупівлі нових тролейбусів уже кілька років поспіль не втрачає своєї актуальності. Стан тролейбусного парку Сум залишає бажати кращого. Між тим, нові дев᾽ять тролейбусів переможець проведеного тендеру – «Богдан-Моторс» – відмовляється поставляти за ціною, вказаною в тендері, пропонуючи купити «рогаті» за вищою вартістю, без її обґрунтування. Засновник громадської ініціативи «Сумський тролейбус» Євген Кузьмичов вважає, що скасовувати цю покупку не варто, адже з часу, що пройшов після тендеру, тролейбуси ще виросли в ціні. Активісти говорять: варто продовжити перемовини з виробником щодо ціни чи шукати правди у судових інстанціях.

Для того, щоб уникнути попередніх помилок при проведенні наступного тендеру на придбання чотирьох тролейбусів, представники громадськості – засновник громадської ініціативи «Сумський тролейбус» Євген Кузьмичов та експерт із розвитку громадського транспорту Олександр Мироненко, запропонували внести деякі доповнення в тендерну документацію. Зокрема, вказувати кількісну складову імпортних комплектуючих і їх доларовий еквівалент ще на старті; зменшити терміни поставок; вказувати чіткі терміни передачі тролейбусів і обсяг штрафів за їх невиконання.

Втім, при закупівлі тролейбусів, як виявилося, можна й зекономити. Так, при проведенні тендеру на закупівлю 20 тролейбусів, що вже були у використанні, було зменшено бюджет з 20 до 15 млн. грн., що обмежило «апетити» європейських постачальників. Крім того, на купівлі цих тролейбусів є ще одна можливість для суттєвої економії коштів. 

«Депутати Верховної Ради у першому читанні прийняли законопроект, що дозволяє зняти ввізне мито на машини з електричними двигунами, в тому числі на тролейбуси. А цей показник для них зараз складає 15%. Тобто у грошовому еквіваленті економія складе близько двох тисяч євро на одному тролейбусі», – повідомив юрист, активіст ГО «Молодь Демальянсу» Дмитро Шестерньов.

Олександр Перчаков, директор КП «Електроавтотранс», говорить: «На сьогоднішній день для того, щоб сумчани не відчували транспортних проблем, тролейбусний парк має налічувати близько 110-120 машин. Хотілося б щоб вони були сучасними, оснащеними Wi-Fi і GPS. Крім того, зараз для нас нагальною є кадрова проблема. Велика частина водіїв парку скоро досягне пенсійного віку. Отож, ми відкриваємо курси з підготовки водіїв тролейбусів. До речі, на навчання такого спеціаліста йде мінімум сім місяців».

Керівник підприємства вкотре наголосив на необхідності підняття вартості проїзду у комунальному транспорті до 1,5 гривні. «Якби рік тому була встановлена така ціна, ми б уже отримували додатково щомісяця близько 500 тисяч гривень обігових коштів і вже придбали б десять нових тролейбусів за власні кошти», – наголосив Олександр Перчаков.

Підтримує активістів і всіляко готовий допомагати «Електроавтотрансу» нещодавно призначений начальник відділу логістики та зв’язку Сумської міської ради Сергій Яковенко. За його словами, вже найближчим часом місто отримає нові тролейбусні лінії на вулицях Прокоф’єва та Ковпака. Отож, необхідність у збільшенні тролейбусного парку виросте. А отже, всі проблеми і перепони, що зараз виникли і заважають придбати машини, необхідно вирішувати максимально швидко.

 Катерина РАДЧЕНКО

 
Категорія: Новини | Переглядів: 231 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: