Головна » 2014 » Лютий » 26 » ЗМI: iнструкцiя з користування або Що таке медiа-грамотнiсть i чи потрiбна вона нам?
09:50 ЗМI: iнструкцiя з користування або Що таке медiа-грамотнiсть i чи потрiбна вона нам? | |
Майстер-клас за такою темою відбувся у Сумському обласному прес-клубі. Вже не вперше профі-студія громадської організації проводить заняття з професійної освіти. Нині предметом розмови з журналістами, студентами і школярами стала медіа-грамотність. Поняття медіа-освіти лише недавно здобуло популярність в Україні. Хоча вважається, що у нас медiа-освiта зародилася ще у двадцятих роках минулого століття, ми й досі розбираємося в тому, що це власне і кому воно потрібне. Виключно споживачам медіа-продукції? Самим журналістам?.. Усі учасники майстер-класу погодилися на тому, що медійно грамотними мають бути всі. Бо ж навряд чи комусь подобається, коли ним маніпулюють. І не варто самому вдаватися до маніпуляцій, якщо завдання твоє – безсторонньо інформувати. Тож як розрізнити в медіа-контенті українських і місцевих ЗМІ справжню журналістику та «джинсу»; які ознаки маніпулятивності; за якими критеріями слід оцінювати матеріали?.. На сесії «Побачу, почую, зрозумію… Принаймні спробую» експерт проекту моніторингу регіональних ЗМІ у Сумській області, кандидат наук із соціальних комунікацій, докторант Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка Володимир Садівничий пояснив, якими є основні ознаки замовного твору; на що варто звертати увагу, коли споживаєш медіа-продукт, аби не бути «отруєним». Яка залежність існує між смислом матеріалів та мовою їх викладу, розбирала зі слухачами на сесії «Мовні норми і журналістські стандарти: «pro» і «contra» кандидат філологічних наук, проректор Української академії банківської справи і також експерт проекту моніторингу регіональних ЗМІ у Сумській області Алла Ярова. А після теорії, як належить, була практика. Власний кореспондент газети «Україна молода» в Сумській області, голова СОГО «Сумський прес-клуб» Алла Федорина запропонувала учасникам самим оцінити деякі публікації. І визначити, чим і чому разюче відрізняються матеріали на одну й ту ж тему у різних виданнях. Оцінити, чи викликає довіру матеріал, у якому відсутня будь-яка аргументація, а присутні лише декларації «во здравіє». Прослідкувати передумови появи тих чи інших публікацій і побачити, як передісторія розкриває їх замовний характер… Головне, наголошували викладачі, всупереч розповсюдженій нині «інтернет-поверховості», слід не відмовлятися від аналізу того, про що нас дійсно інформують, чи того, що нам намагаються «згодувати». Загальну оцінку за навчання слухачі поставили у підсумкових анкетах. За п’ятибальною системою – «трійок» не виявилося. Майстер-клас відбувся у рамках проекту моніторингу регіональних ЗМІ, що виконується міжнародною благодійною організацією «Український освітній центр реформ» за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. | |
|
Всього коментарів: 0 | |