Головна » 2015 Жовтень 8 » Для кого будується гуртожиток футбольного клубу "Барса"?
12:55 Для кого будується гуртожиток футбольного клубу "Барса"? | |
8 жовтня у Сумському прес-клубі розповіли, чим може скінчитися історія з будівництвом гуртожитку Футбольного центру «Барса», якщо всі дії, пов᾽язані з цим, не повернуться у русло закону. Звернути увагу на питання будівництва гуртожитку «Барси» змусили два джерела інформації, – розповів координатор громадської організації «Маєш право» Віталій Моїсеєнко. Одне: на офіційному веб-сайті прокуратури Сумської області 01.10.2015 була розміщена інформація «Досудові розслідування щодо розкрадання бюджетних коштів, вчинених високопосадовцями Сумської ОДА за часів колишньої влади, тривають». У ній повідомлялося, що колишнє керівництво управління Сумської облдержадміністрації, перевищуючи службові повноваження, всупереч інтересам держави та територіальної громади, допустило вибуття із комунальної власності частини новозбудованого гуртожитку футбольного центру та передачу її у власність приватному суб’єкту господарювання (http://sumy.gp.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=2113:2015-10-01-07-48-37&catid=69:2015-08-31-14-47-30&Itemid=112) Напередодні, 22 вересня на місцевому каналі «СТС» було показано сюжет «Сумська «Барса» отримує нове дихання», в якому колишній голова Сумської ОДА Ю.П. Чмирь повідомив про відновлення будівництва гуртожитку для комунального закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольний центр «Барса». Також було повідомлено, що благодійний фонд профінансував відповідні роботи на 10 млн. гривень (http://sts.sumy.ua/video-news/sumska-barsa-otrimuye-nove-dihannya-video.html) Відтак промовця зацікавили: а) стан виконання робіт із будівництва гуртожитку для спортивної школи «Футбольний центр «Барса»; б) стосунок на сьогоднішній день до цього проекту колишнього голови Сумської ОДА Ю.П.Чмиря; в) за рахунок яких коштів будується гуртожиток для комунального закладу; г) у якій власності буде у подальшому (після введення в експлуатацію) перебувати вищезазначений гуртожиток. Запит щодо цього було подано до обласної держадміністрації і днями надійшла відповідь за підписом начальника управління інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю СОДА С.В.Над’ярного. У ній повідомляється, що за рішенням 24 сесії обласної ради від 19.04.2013 фінансування будівництва об’єкту «Гуртожиток для обласного комунального закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольний центр «Барса» відбуватиметься за рахунок коштів обласного бюджету 2013 року. Головним розпорядником коштів, замовником будівництва «Гуртожитку для ДЮСШ «Футбольний центр БАРСА» (з виготовленням проектно-кошторисної документації) (далі – Об’єкт) було визначене Управління капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації (далі – УКБ Сумської ОДА). Кошторисна вартість будівництва Об’єкту склала 49,9 млн.грн. І 1 серпня 2013 року УКБ Сумської ОДА за результатами конкурсної процедури уклало Договір підряду №3 на капітальне будівництво Об’єкту з ТОВ «Будівельна виробничо-комерційна компанія «Федорченко» (далі – ТОВ «БВКК Федорченко») загальною договірною вартістю 47,0 млн. грн.. У серпні 2013 р. ТОВ «БВКК Федорченко» розпочало будівельні роботи. На будівництво Об’єкту рішеннями обласної ради протягом 2013-2014 рр. були виділені кошти обласного бюджету на загальну суму 9,2 млн.грн. У 2013 році на будівництво витратили 2,8 млн.грн., у 2014 році – 6,4 млн.грн. коштів обласного бюджету. За результатами виконання будівельних робіт у 2014 році за Договором підряду існує заборгованість УКБ Сумської ОДА перед ТОВ «БВКК Федорченко» на суму 3,96 млн.грн. Рішенням Сумської обласної ради від 16.03.2015 р. було виділено кошти на погашення вказаної заборгованості. Однак, у процесі вивчення підписаних договірних документів, що стосуються будівництва Об’єкту, Сумською ОДА були виявлені ризики власника Об’єкту – Сумської обласної ради щодо можливої часткової втрати власності на Об’єкт, що унеможливлює подальше його фінансування за рахунок коштів обласного бюджету до завершення відповідних кримінальних проваджень. У відповідності до чинного законодавства та рішень Сумської обласної ради, Об’єкт після завершення будівництва повинен належати Комунальному закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольний центр «Барса», тобто до спільної власності територіальних громад області. Проте виявилося, що фінансування будівництва Об’єкту здійснювалось також і за рахунок коштів приватної структури – Благодійного фонду «Сумський регіон» (далі – Фонд), з яким протягом серпня 2013 року – лютого 2014 року було укладено низку інших договорів, що, на думку Сумської ОДА, не відповідають вимогам законодавства, оскільки передбачають безпідставне та незаконне фінансування будівництва Об’єкту Фондом, незаконне отримання ним статусу замовника будівництва Об’єкту та подальшу незаконну передачу йому частини площ Об’єкту. Так, 20.08.2013 між Фондом та ТОВ «БВКК Федорченко» було укладено договір на фінансування будівництва Об’єкту, згідно з яким Фонд зобов’язується фінансувати будівництво, а після його завершення та вводу споруди в експлуатацію частина нерухомості в Об’єкті підлягає розподілу. 10.01.2014 до цього договору були внесені зміни та доповнення, згідно з якими Фонд вирішує питання функціонального призначення та визначає користувачів приміщень в Об’єкті. Вказаний договір, на думку Сумської ОДА, не відповідає чинному законодавству, оскільки, передбачаючи фінансування будівництва обласного комунального Об’єкта, він був укладений не з уповноваженим органом Сумської обласної ради, а з приватною структурою ТОВ «БВКК Федорченко» – підрядником із виконання будівельних робіт, який не вправі розпоряджатися комунальною власністю області та укладати відповідні угоди. Крім того, за такою схемою грошові кошти на фінансування будівництва, залучені Фондом на благодійну діяльність, спрямовуються на будівництво не через обласний бюджет або рахунки замовника, а напряму виконавцеві робіт, що, з одного боку, не має законних підстав, а з іншого боку, унеможливлює контроль за будівництвом Об’єкта з боку уповноваженого замовника будівництва – УКБ Сумської ОДА; дає можливість підряднику витрачати кошти на придбання матеріалів і обладнання, не передбачених проектно-кошторисною документацією на будівництво Об’єкта. За інформацією, наданою Фондом, за вищевказаним договором Фондом було перераховано ТОВ «БВКК Федорченко» 10,6 млн.грн. Крім того, 30.01.2014 між обласним комунальним закладом Сумської обласної ради «Сумська обласна дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольний центр «БАРСА» та Фондом було укладено договір про спільну діяльність із будівництва Об’єкту, за умовами якого по закінченню будівництва здійснюється розподіл площ Об’єкту між учасниками цього договору пропорційно здійсненому фінансуванню. Зазначений договір, на думку Сумської ОДА, також є незаконним, оскільки укладався керівником комунального закладу за відсутності відповідних повноважень із розпоряджання комунальним майном. Наступний незаконний договір був укладений 28.02.2014 між УКБ Сумської ОДА та Фондом – договір співробітництва щодо будівництва Об’єкту, у якому Фонд залучений до спільного з УКБ Сумської ОДА виконання функцій замовника, наділений правами інвестора. Згідно з п.6.2 договору, по завершенню будівництва Фонд отримує у власність частину збудованого Об’єкта, пропорційну об’єму його фінансування.При цьому Сумська обласна рада не приймала жодних рішень про залучення приватного інвестора до фінансування Об’єкта та про передачу йому приміщень у збудованому Об’єкті. Але, скориставшись отриманими правами співзамовника за вищевказаним договором, Фонд того ж дня, 28.02.2014 уклав договір генерального підряду з ТОВ «БВКК Федорченко» на загальну суму 29,0 млн.грн., згідно з яким Фонд фінансує будівництво Об’єкту та після його завершення приймає виконані роботи. Таким чином, на сьогодні існує два підрядні договори з ТОВ «БВКК Федорченко» на будівництво одного й того самого Об’єкта, один із яких укладений УКБ Сумської ОДА і є законним, а другий – укладений Фондом і є незаконним. Зміст вищевказаних договорів та факт перерахування Фондом грошових коштів ТОВ «БВКК Федорченко» на будівництво Об’єкта створює ризики неотримання у власність частини приміщень Об’єкта законним власником – Сумською обласною радою. | |
|
Всього коментарів: 0 | |