Вітаю Вас, Гість
Головна » 2015 » Червень » 22 » Останні реформи Міністерства юстиції
06:50
Останні реформи Міністерства юстиції
         19 червня 2015 року у Головному територіальному управлінні юстиції відбулася прес-конференція, тема якої стосувалася низки проведених реформ, спрямованих на прозору та ефективну роботу, зокрема, найперших інновацій, які торкнулися  роботи реєстраційної та виконавчої служб.

Заступник Міністра юстиції – керівник апарату Оксана Іванченко повідомила, що 2015 рік розпочато із запровадження нової кадрової політики. Вже до 1 жовтня планується повне перезавантаження системи кадрів. У лютому стартувало перше тестування керівників Головних управлінь юстиції, реєстраційної та виконавчої служб, яке складалося з трьох блоків. Перший являв собою підготовку начальниками мотиваційних листів, два інші блоки – відкриті запитання і 15 фахових запитань на виявлення професійних здібностей. За результатами цих іспитів в Україні 47 керівників територіальних підрозділів органів юстиції вимушені залишити свої посади.

На сьогодні 33 особи призначені керівниками управлінь юстиції, 12 із яких не мають досвіду перебування на цих посадах, проте мають потенціал для впровадження реформ. Тобто для претендентів скасовані вимоги щодо досвіду роботи у державній службі, зараз достатньо юридичної освіти. Акценти ставляться на достатній рівень професійної компетентності. Це допоможе залучити до органів юстиції молодих мотивованих спеціалістів, які хочуть працювати.

Серед пріоритетів Міністерства юстиції – європейська інтеграція та боротьба з корупцією. Тож завданням реформи виконавчої служби є виведення процесу виконання судових та інших примусових рішень на рівень, який мають країни Європи. Планується підвищення правового статусу державних виконавців і усунення корупційних ризиків.

 З 2016 року очікується поступове впровадження інституту приватних виконавців, у результаті чого стягувач отримає вибір: звертатися до державного чи приватного виконавця судових рішень. На сьогодні маємо позитивний досвід на прикладі діяльності приватних нотаріусів.

З метою спрощення умов реєстрації бізнесу та майнових прав з 8 квітня 2015 року Міністерством юстиції запроваджено проект онлайн сервісів. Якщо раніше для отримання довідки, витягу або виписки з Єдиного державного реєстру потрібно було стояти в чергах, платити зайві гроші, то зараз юристи, бізнесмени та інші суб’єкти господарської діяльності можуть за зручним алгоритмом отримати необхідний електронний документ, що має юридичну силу, на оновленому сайті Міністерства юстиції.

          Станом на 19 червня онлайн-послугами скористалися вже 25 894 особи. Проект дозволив зекономити 67 тисяч  годин роботи державного реєстратора та суттєву суму грошей для кінцевих споживачів. Робиться ставка на мінімізацію спілкування людей із чиновниками задля запобігання створення ними тяганини і натяків на «пришвидшене» вирішення питань.

Узагалі, за словами Ірини Свистун, начальника Головного територіального управління юстиції у Сумській області, головна мета реформи системи органів юстиції – повернути довіру суспільства до влади. Тому саме запровадження онлайн сервісів, підвищення рівня кваліфікації державних виконавців, спроби усунути корупційні ризики є першими кроками Міністерства юстиції у досягненні цієї мети.

Ірина КОПЛИК

 

 

 
Категорія: Новини | Переглядів: 300 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: